11.5

Det enda som lyser upp mitt rum är datorn och tv:n. På tv:n visas VM i ishockey och det är Sverige som möter Frankrike. I skrivande stund är det 3 minuter in i period 3 och det står 3-0 till Sverige. Det känns som om jag kan stänga av nu och ta tag i pluggandet inför morgondagens samtalsexamination. Snart så..
Mitt i rummet står min gröna, stora, resväska och påminner dom morgondagens mål. Home sweet home. Jag ska 17:53 ta tåget från Uppsala och börja min resa ner hem till Skåne. Det ska bli så otroligt skönt att höra skånska igen, träffa mina vänner o min familj och få spela match igen(!). Det ska bli skönt att kunna tänka på annat än skola, matlagning och tvätt. Det ska bli skönt att kunna njuta av fritiden utan ångestkänslor.
På söndag ska jag sätta mig på flyget hem, ensam. Vi får se hur det går..
Puz hun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0