Små tips vid redigering

.
Original
.
.
Man kan göra rätt stora förändringar mha PS. När jag sitter vid min bärbara använder jag mig av PS elements 8 och vid min stationära PS CS3.
Mha efterbelysning har jag fått Björns plåtning av mig att se ut o vara i 3D. Jag förstärkte även färgerna så att bilden skulle bli lite mer livfull, både huden, blommorna och örhängena. När det gäller örhängen likt dessa kan det visa sig bättre att göra Högdagrar ljusare istället för Mellantoner.
Har du ett öga för detaljer så kan du även se att jag försökt mig på att ta bort blomman som finns på min vänstra arm. Jag tyckte nämligen den såg ut att vara inklippt. Det är en anledning till att jag skulle vilja ha PS CS5, man ska nämligen kunna radera saker i bilden utan att det syns. Om du inte förstår vad jag menar eller vill se fina exempel på hur det går till kan du kolla >här<.
.
.
Mha kloningsverktyget fixade jag så att det blev mer jämnt med blommor på vardera sida om mig.
Vanligtvis är bilderna upp emot 4300x2800 pixlar, jämförelsevis 36,3x24 cm stora, det kan medverka till att verktygen tar längre tid på sig att verka eftersom de är så stora. Solklart leder det till att det tar lite längre tid att redigera bilden så har du bilder att redigera men lite med tid så råder jag dig till att göra dem mindre till storleken. Inte cropa, då går du miste om delar av bilden, utan förminska den. Det gör du enkelt genom att gå in på bildens storlek, kryssar för "Bibehåll proportioner" och ändrar siffrorna efter egen smak.
Sen kan jag råda dig till att sluta spara bilderna i JPEG eftersom det formatet har förmågan att försämra bilderna, till upplösning osv. Spara istället i PNG eller något av alla dem Photoshopformat som finns tillgängliga.
Puz hun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0